15 juni kl.15.04

                                              
Foto: Åland, sommaren 08




Har varit ute och kört bil med pappa, det gick relativt bra, fast inte så bra som det brukar. Körde helt nya vägar och det rullade omkring ganska mycket stressat folk på gatorna.
Pappa var nöjd med min insats och gav mig en hel näve dubbel-dajm:D Så körde han mig snabbt till Kallhäll där jag hämtade alla mina coca-cola glas från fjolåren. Gav honom min gamla mobil, hämtade breven från Vägverket med bokningsreferenserna för kunskapsprovet och uppkörningen den 4/8 resp. 5/8. PEPP!!:D

Väl hemma i Akalla igen fortsatte jag morgonens städning, eftersom att köket var klart tänkte jag ta det som jag tycker är nästan allra mest viktigt att det är superrent! Badrummet. Det finns inget mer ohygieniskt och ofräscht som ett snuskigt badrum. Visserligen är det bara jag och Jakob här och vi har redan delat alla kroppsvätskor och dylikt, men ändå! Fan, inte vill jag stoppa mina mediciner i munnen i ett smutsigt badrum, eller sminka mig bland dammråttor?! Nej, okej.. riktigt så smutsigt blir det aldrig här hemma, då både jag och Jakob är väldigt renliga och duktiga på att plocka. Men en ordentlig rengöring av badrummet är iaf gjord! Bara sovrummet, garderoben (walk-in-closet:P måste ju få skryta när kläder och allt därtill är det bästa jag vet)och vardagsrummet kvar.. Suck, vardagsrummet är värst.

Försökte ringa mormor nyss och planera inför midsommar men tyvärr utan resultat.

Jakob är på jobbet och försöker sälja lite sim-kort, tror det blir en svår uppgift om jag ska vara ärlig...tycker så synd om honom. Önskar att jag kunde hjälpa honom att hitta ett jobb som är honom välförtjänt. Han försöker ju så hårt, men inte vill hans chef ta någon risk...

Just det! Glömde säga det igår, prova Marabous nya sommar-choklad. Den heter just SOMMAR! Det är frystorkade jordgubbar i den och jag kan verkligen föreställa mig den tillsammans med ett glas vitt mouserande vin!:D Uppfriskande:P om bara den svenska sommaren kunde bli liiiite mer påverkad av klimatförändringarna och stiga ungefär 25 grader:P men det verkar inte vilja sig riktigt... Konstigt det där med miljön, det tycks bara bli varmare vintrar med slask och tö men somrarna är kallare än någonsin. Skulle lika gärna gå i skolan lite till och börja senare i augusti/september istället.

Cissi är fortfarande på Kreta med sin familj.. usch, jag önskar att jag var med henne:/ det hade varit så mysigt att bara ligga på stranden hon och jag. Saknar henne oerhört... Det suger:/ Det känns som att jag kommer vara hemma hela sommaren medan hon verkar ha mer planerat än någonsin. Hon ska kanske till Hultsfred med Sebbe, säkert till Dalarna till sin släkt, medeltidsveckan i Visby.. ja, allt. Jag har inte en enda plan... eller jo, en. två. Körkortsteori-provet och uppkörningen. Annars är jag helt fri. Jakob kommer jobba, mamma och Christer åker säkert utomlands, typ Rom och pappa lär väl försvinna hipp som happ till Ukraina. Han åker btw redan imorgon. Ser ut som att det blir jag och mitt snus i Akalla i regnet i sommar. Men vem vet, kanske blir det sol till slut och kanske bjuder livet på de mesta överraskningarna just när jag inte trodde att något skulle ske.
 Jag saknar dig<3
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0