jullov kom och ta mig, fånga mig med ditt magiska trollspö!

snacka om skoltrött! har precis skrivit klar min sista inlämningsuppgift för året och till min förvåning kom inte ens en uns av lättnad, snarare mer stress än innan, och nej, jag vet inte varför.-_- varför känns det alltid som att hur kort dem än gör höstterminen så är den för lång? känner att jag inte skulle ha haft problem med att ha haft jullov den här veckan istället. (även fast jullovet är kort och går oerhört snabbt, det är värt det!). trots diverse mvg-uppgifter i 2 ämnen och nästan hela projektarbetet kvar som måste fixas till rejält under lovet. men vafan jag måste bara få break från att vara ute i Hammarby sjöstad hela dagarna.

Aja, det finns iaf några glädjeämnen som tål att nämnas! till exempel så är det exakt en vecka till julafton vilket alltid blir en grym succé i min familj, och om 6 dagar firar jag och Jakob en väldigt speciell dag=), dessutom blir det alltså på uppesittarkvällen i Bromma hos hans föräldrar och syster, vi ska sova över där, baka julgodis, pynta granen och bingolotto=), på julaftonsmorgon bär det av till min mamma i kallhäll där vi ska öppna julklapparna för att sedan infinna oss hos mormor till Kalle Anka, sen ska jag och Jakob sova över där.. mm, julen blir supermys. Hur ska ni fira jul?

Nyår däremot... de är som vanligt en helt annan story... har några planer på en finare middag och fest med trevliga, mogna och välklädda människor i Danderyd, tack o lov inga som härmar en där och försöker vara några andra än dem är, eller också blir det mer en romantisk kväll för mig och Jakob i vår egna lya med god middag som jag ska leka stereotyp och anordna medan mannen i huset får ta hand om fyrverkerierna:) det kan bli mysigt vilket som, men krogen går fetbort och enligt mig ska man antingen vara många eller nästan inga på nyår. (Med den här lilla texten ville jag komma fram till en snabb och mycket tydlig slutsats!)¨

Slutsats: JAG EFTERLYSER IDEÉR OCH FÖRSLAG TILL VAD MAN KAN GÖRA PÅ NYÅR! hjälp mig, det är ju min första lagliga alkoholdrickande nyår:P

 

Imorgon är alltså första terminen av mitt sista gymnasieår över för alltid. Det känns så sjukt bra, overkligt men bra. Det känns bra så länge jag bara tänker hit. Tänker jag vidare så blir jag stressad över hur många dagar på vårterminen som bara faller bort och hur mycket som ska göras innan dess:S har ju knappt beställt studentmössa känns de som...suck. Men nej nej, idag ska jag pusta ut och imorgon ska jag ha det mysigt med Cissi, vi ska byta julklappar och sen ska vi båda till bålsta=) så vi får sällskap, (jag ska till mormor som bor där), och till mormor ska jag bara för att vi ska åka tillsammans på min systers kör, Kongliga teknologkören (KTH) där jag för övrigt ska börja nästa termin=), dem har sin sedenliga julkonsert på Nybrokajen 11.

 

Nu ska jag ta mig ut i snöyran och möta min sötnos, vi ska handla lite på ICA.

 

PUSS!!<3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0