Tanto.

Och så var det gjort, årets första utefest  har precis ägt rum för nästan exakt 24 timmar sen.( SOFIERON ÄR SLUT!! FINALLY:d:)Det känns helt sjukt underbart. Tanto, Tanto, Tanto! vad är det med det stället? Helt fantastiskt att man bygger ett ställe som är byggt för ungdomar med deras enorma behov av utomhusfestande. mm, jag bara ser ljust på livet efter denna "grillning" som man kör på till mamma. Efter det här kan det ju bara bli varmare, ljusare och kåtare! livet leker!<3 Och alla var där!! Jag, Paula, Mimi, Jakob, Viktor, Ted och alla hans gaypolare;) mfl., var riktigt skön stämning!

Helgen i allmänhet däremot bara rusar förbi som en blixt! Fredagen efter plugget börjar med en skitmysig tur till en jazzbar och avslutas med skräckfilmen "The Eye" på bio och sedan bar det av hem till mig. Lördagens derby mellan Djurgårn o Malmö var riktigt najs, 1-1 och då fick man verkligen bevis att AIK står högt även i år:P Satans överklassare från Stadion som tror att dem kan fotboll! Härligt Gnaget! sedan blev det lördag och jakob åkte hem till V-ås igen och jag tog tåget in till stan tsm med mor, christer o mormor (som skulle på vinprovning på Grappe Vinkällare, med Gastronamiska Akademien) för att jag skulle träffa Paula efter lång tids "vi-måste-ses-snart-gumman-sms" då vi för drygt en vecka sedan sågs på tuben av en helt oförklarlig anledning då varken hon eller jag åker tub. Men men, vi bar av till Beyond Retro där vi fyndade totalt! (Visserligen bara ett plagg var, men det var värsta kapen!:d) Paula hittade värsta söta a-formade klänningen som var ljusgul med små blommor och krage och jag hittade röda hjärtformade solglasögon! YES! Äntligen hittade jag dem! Som man har längtat efter dem sedan 90-talets Gröna Lund. Efter det kände vi för glass i det strålande vårvädret så vi tog oss till Kungsan liksom 3000 andra Stockholmare den dagen och köpte årets första mjukglass. MUMS!
Sen var det tack och adjö vi hörs ikväll, hörde att det e fest på g och jag drog vidare till Östermalmstorg för att möta upp de tidigare nämnda personer som hade befunnit sig hos Carl-Jan på Grevgatan. Vi skulle nämligen ta oss en bit mat på något flaschigt ställe "capri" italiensk liten restaurang på Nybrogatan. Det smakade mycket bra!
Sen åkte vi hem och jag var hemma en väldigt kort stund för att sedan ringa Paula och möta henne vi Södra station och festa i Tanto (Se ovanstående) Mimi verkade må bra, det kan vi ju iaf konstatera efter alla turer hon har varit med om;) Och det tål att upprepas, Sofieron tog slut!!!! xD Yes, jag känner mig fett stolt.. speciellt när man drack upp den själv och fick en flaska vitt vin för det:P ibland är vadslagning på fyllan att rekommendera.
Mot alla odds han jag med 00.04 tåget hem och kunde tryggt somna in i min säng i ett alldeles tomt hus i en stockholmsförort:) trodde jag ja...00.49 Viktor ringer. svarar och somnar in igen. 04.13 Mamma ringer och jag lägger på för att jag visste att jag inte skulle orka gå upp 4 timmar senare annars. Stänger av mobilen och sover enda tills 08.15. Då var jag helt förstörd av gårdagens portvin & öl så det blev helt enkelt dubbla värktabletter och ordentlig frukost så jag var redo att befinna mig i kyrkan 09.30 för uppsjungning. 11.00 Gudstjänst då jag hade 3 solon och det gick väldigt bra:P är riktigt stolt faktiskt. Ljuständningen var väldigt känslosam dock, tände ett ljus för morfar och mamma som vanligt och tanken på mormors närvaro i bänkraderna gjorde mig glad. Sen var det iväg till fotbollen vetni:P, vi vann som vanligt och benen är förstörda dem också... som vanligt.
Sen åkte Jakob hem till v-ås igen och jag åkte till mormor, där vi hade sjukt mysigt. Ska försöka träffa henne en gång i veckan. Hon är så ensam. Ska övertala henne om att jag o Cissi ska få åka till landet själva:P så det gäller att satsa.
London är bokat nu btw! Och nya gotlandsbilder ligger uppe på resedagboken bara så ni vet!
Nu känner jag att jag tappar mitt skrivflyt så jag ska väl försöka avrunda.
Har sjukt långa dar den här veckan så vi får se hur det blir med bloggandet.. ska väl gå någon dag iaf...
Saknar Cissi! har inte träffat henne på år & dar känns det som.. fan. aja vi ses imorn på tåget iaf.
Imorn e de uppspel med Dolly Parton låten:P nervös. Hoppas Elin kommer och lugnar ner mig:)
Nu ska jag ringa Jakob och prata hela natten:) SOV GOTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0